Veelgestelde vragen

Waarom boeken bij Italissima?
De kwaliteit van de service staat hoog in het vaandel bij Italissima. Als reisorganisatie hebben we je veel te bieden. Hieronder een overzicht van de voordelen:

Persoonlijk advies: wij helpen je graag bij het vinden van een passend vakantieadres. Indien je je wensen aan ons doorgeeft, kunnen wij een aantal passende accommodaties op maat voor je uitzoeken. Is de accommodatie al volgeboekt? Dan bieden wij de mogelijke alternatieven.

Specialistische informatie: wij streven ernaar om al onze accommodaties persoonlijk te bezoeken. Je kunt bij ons dan ook terecht voor alle specifieke vragen over de accommodatie. En als wij het niet direct weten, dan zoeken we het voor je uit.

Garantie op je vakantie: Italissima is lid van de ANVR en de SGR zodat je volgens de algemene reizigersvoorwaarden boekt en je vakantie gegarandeerd is. Noodgevallen: bij problemen tijdens je verblijf zijn wij altijd bereikbaar. Zeven dagen per week, dag en nacht.

Veilig online boeken: ons boekingsproces is zorgvuldig opgezet en je ontvangt van ons een overzichtelijke bevestiging. Eventuele kosten die je ter plaatse kunt verwachten worden altijd vermeld, zowel op onze website als bij bevestiging van de boeking.

Eerlijke prijzen: wij bieden accommodaties tegen eerlijke prijzen aan. Zie je ergens anders toch een lagere prijs, laat het ons dan weten.

Net iets meer: naast het huidige aanbod op de website kunnen wij op aanvraag ook andere adresjes aanbieden.
Wat is een agriturismo?
Een 'agriturismo' (meervoud: agriturismi) is een landelijk gelegen domein in Italië dat enerzijds wordt gebruikt als boerenbedrijf en anderzijds als toeristische accommodatie. Wat hierbij aanspreekt is het genieten van de Italiaanse, landelijke levensstijl, de kleinschaligheid, de gastvrijheid en de lokale keuken met de producten van het landgoed zelf. Een vakantie in een agriturismo is een ideale combinatie van cultuur, sfeer en ontspanning. Kortom, al het goede van het Italiaanse leven!
Kan ik na mijn boeking nog wijzigingen doorgeven?
Absoluut, dat is geen enkel probleem! Tot 4 weken voor vertrek kun je zelf, met behulp van de inlogcode of inloglink die je van ons ontvangt, zelf kosteloos wijzigingen aanbrengen in je boeking.

Wil je de namen of het personenaantal wijzigen?
Het doorgeven van alle namen is alleen nodig wanneer jullie een reis- en/of annuleringsverzekering af willen sluiten. Op het moment van boeken hebben wij alleen de gegevens van de hoofdboeker nodig om de boeking in orde te kunnen maken.

Het is geen enkel probleem om het personenaantal te wijzigen na boeken.
Wat is er inbegrepen in de prijs en wat niet?
Onder de prijstabel van de geselecteerde accommodatie staat exact vermeld wat er bij de huurprijs is inbegrepen en wat niet. Dit is per accommodatie verschillend en wordt in overleg met de eigenaar vastgesteld.
Is de beschikbaarheid op jullie website up to date?
De beschikbaarheid op onze website houden wij erg goed bij. Helaas is het niet altijd mogelijk om de meest recente beschikbaarheid bij een accommodatie te tonen en kan het wel eens zijn dat een week nog beschikbaar staat, terwijl de eigenaar zelf inmiddels een boeking heeft ontvangen.

Daarom is het belangrijk om te weten dat je op het moment van boeken altijd een boekingsaanvraag doet en de boeking nog niet definitief is. Zodra wij de boekingsaanvraag binnen krijgen, nemen wij direct contact op met de eigenaar om de beschikbaarheid na te gaan.
Wat zijn de betaalvoorwaarden?
Onze betaalvoorwaarden zijn als volgt: 30% van de reissom + reserveringskosten & bijdrage calamiteitenfonds + (evt.) premie annulerings- en of reisverzekering dien je binnen 10 dagen aan ons te voldoen en het restant uiterlijk 6 weken voor vertrek. Bij boeking binnen 6 weken voor vertrek dient het gehele bedrag per omgaande aan ons voldaan te worden.
Ik zie alleen verblijf van zaterdag t/m zaterdag, is het ook mogelijk om op andere dagen aan te komen of korter/langer te verblijven?
Wij gaan er in eerste instantie vanuit dat mensen een week willen verblijven in een accommodatie. Daarnaast is het zo dat het over het algemeen in het hoogseizoen (begin juli t/m eind augustus) niet mogelijk is om op andere dagen aan te komen. Dit zijn de regels van de accommodaties.

In het voorseizoen (tot begin juli) en in het naseizoen (na augustus) is het vaak wel mogelijk om een afwijkend verblijf te boeken. De mogelijkheden staan bij iedere accommodatie (indien bekend) onder het kopje 'praktische informatie' beschreven.

Wanneer je een boekings- of optieaanvraag wilt doen voor een afwijkend verblijf, dan dien je dit bij boeking in het tekstvak bij "stap 5", telefonisch of per e-mail aan ons door te geven.
Kan ik een voorkeur aangeven en hoe gaan jullie hiermee om?
Het is altijd mogelijk om een voorkeur aan te geven. Wij zullen dit doorgeven aan de eigenaar, maar helaas kunnen wij een voorkeur niet 100% garanderen. Het kan namelijk zo zijn dat er door onvoorziene omstandigheden een wijziging in de planning van de eigenaar moet worden gemaakt waardoor de voorkeur komt te vervallen.
Kan ik met creditcard / MisterCash betalen?
Je kunt bij ons met Bancontact / MisterCash betalen. Met creditcard betalen is helaas niet mogelijk.
Ik moet mijn vakantie helaas annuleren, wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
De annuleringsvoorwaarden zijn als volgt:
bij annulering tot 43 dagen voor vertrek: 30% van de reissom;
bij annulering vanaf 42 t/m 29 dagen voor vertrek: 60% van de reissom;
bij annulering vanaf 28 t/m 8 dagen voor vertrek: 90% van de reissom;
bij annulering van 7 dagen voor vertrek tot de dag van vertrek of later: 100% van de reissom.

De volledige voorwaarden vind je in onze algemene voorwaarden.
Wanneer is een accommodatie geschikt voor kinderen?
Bij het bepalen of een accommodatie geschikt is voor kinderen wordt gekeken naar de praktische inrichting, de ruimte in en rondom het vakantiehuis en de mogelijkheden voor uitstapjes en activiteiten in de omgeving.

Voor de kleinere kinderen wordt er gekeken naar faciliteiten als een speeltuintje, omheinde tuin, kinderbadje, en appartementen met begane grond. Deze informatie wordt zoveel mogelijk in de tekst vermeld. Daarnaast vragen wij de eigenaren of de accommodatie regelmatig door gezinnen met kinderen bezocht wordt.

Wanneer een accommodatie aan meerdere van bovenstaande criteria voldoet, krijgt de accommodatie het kenmerk 'kindvriendelijk'. Natuurlijk heeft elk gezin weer andere wensen en is de leeftijd van de kinderen erg bepalend. Daarom raden we je aan de tekst goed door te lezen en voor eventuele extra informatie contact met ons op te nemen.
Is er internet / Wi-Fi aanwezig?
Sommige accommodaties beschikken over internet / Wi-Fi. Je vindt dit terug in de accommodatietekst. Binnen ons zoekformulier is het mogelijk om de zoekresultaten te filteren op de aanwezigheid hiervan. Houd er wel rekening mee dat de (constante) werking en snelheid van internet / Wi-Fi kan afwijken van wat je wellicht thuis gewend bent.
Zijn bedlinnen en handdoeken altijd inbegrepen?
Bedlinnen en handdoeken zijn niet standaard inbegrepen. Onder de prijstabel van een accommodatie kun je terugvinden of bedlinnen en handdoeken wel of niet inbegrepen zijn. Keukenlinnen vallen hier overigens niet onder en raden wij aan om zelf mee te nemen.
Hoe kan ik een kinderbed of kinderstoel reserveren?
Bij de meeste accommodaties is het mogelijk om een kinderbed of kinderstoel te reserveren. De informatie hierover vind je onder de prijstabel van de betreffende accommodatie.

Als je een kinderbed en/of kinderstoel wil reserveren kun je dit bij boeking aangeven in het tekstveld bij “stap 5”, maar natuurlijk mag je dit ook telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven.
Waar kan ik terugvinden of huisdieren zijn toegestaan?
Onder de prijstabel van een accommodatie kun je terugvinden of huisdieren zijn toegestaan en of hier eventueel kosten aan verbonden zijn. Het meenemen van een huisdier moet altijd vooraf opgegeven worden. Vergeet ook niet een (geldig) dierenpaspoort mee te nemen en wees geïnformeerd over de regelgeving die in het land van toepassing is.
Zijn er altijd kussens en dekbedden of dekens aanwezig in de accommodatie?
In vrijwel alle accommodatie zijn dekens of dekbedden en kussens aanwezig. Wanneer dit niet het geval is vermelden wij dit duidelijk op onze website.
Zijn jullie tijdens mijn reis altijd bereikbaar voor eventuele vragen?
Tijdens je reis zijn wij 24 uur per dag bereikbaar voor noodgevallen. Ons noodnummer wordt vermeld in de reisdocumenten die je ongeveer 10 dagen voor vertrek van ons ontvangt.
Waar kan ik het exacte adres van een accommodatie vinden?
Het exacte adres van een accommodatie wordt niet bij ons op de website getoond. Op het moment dat je een boeking bij ons hebt gemaakt, ontvang je het exacte adres en een routebeschrijving in de reisdocumenten, ongeveer 10 dagen voor vertrek.
Hoe laat kan ik in- en uitchecken?
Dit is per accommodatie verschillend. De exacte in- en uitchecktijd vermelden wij in de reisdocumenten die jullie ongeveer 10 dagen voor vertrek van ons ontvangen.

Call us+31 348 203132
ma-vr 9-17:30 / za 10-17:30
Italissima is een handelsnaam van Chalet.nl B.V - info@italissima.be - +31 348 20 31 32
Snel zoeken
loading...